Wednesday 8 October 2014

مدیریت مالی شخصی: خروج از خرج اضافی

صرفه جویی در خرید,اصول مدیریت در خانه


اعتدال و میانه روی در زندگی رمز موفقیت است. شاید دانستن این جمله به شما کمک کند بهتر بتوانید درک کنید که چرا در اسلام تا این اندازه به نهی از اسراف و امر به صرفه جویی تأکید شده است؟



اسراف به معنی تجاوز از حد و زیاده روی كردن و صرفه جویی به معنای استفاده صحیح و آگاهانه است. بنابراین هر انسانی اگر بتواند درصدی از تجملات زندگی كم كند و میانه روی را در همه حال مدنظر قرار دهد توانسته یك قدم به داشتن یك زندگی حسابگرانه و موفق نزدیك شود. ایجاد هماهنگی مالی در زندگی مشترك اهمیت فراوانی دارد و اگر یكی از این زوجین بخواهد خارج از چارچوب و حد تعیین شده عمل كند ممكن است مدام درباره مسائل مالی بین زن و شوهر جنگ و دعوا راه بیفتد و آرامش كانون گرم خانواده به هم بخورد.



دعواهایی كه ریشه در مسائل اقتصادی دارند معمولا به خاطر داشتن یا نداشتن پول نیست بلكه بر سر مدیریت مالی ضعیف در خانواده است. بهزاد تریوه، متخصص روانشناسی و مشاور خانواده، عضو انجمن روانشناسی بالینی ایران می گوید برای جلوگیری از ایجاد چنین مشكلاتی، زن و شوهر با حفظ آرامش خانواده باید تلاش كنند هزینه ها را به گونه ای كنترل كنند كه هم خرج های ضروری انجام شود و هم پس اندازی صورت بگیرد. این هفته شما راهكارهای ایشان را برای خروج از عادت به ولخرجی در خانواده ها می خوانید.



برای آینده خود هدف گذاری كنید

همه پولی كه در حساب بانكی تان موجود است برای خرید كردن نیست. به خصوص امروزه كه بیشتر خرید ها با كارت های اعتباری انجام می شود خطر اینكه میزان خرید از بودجه تعیین شده فرا تر برود بسیار زیاد است.






مدیریت مالی شخصی: خروج از خرج اضافی مجله اینترنتی ایرانیان پارس20 http://ift.tt/1vT3y5j


No comments:

Post a Comment